۱۲ اشتباهی که شما را شلخته نشان می‌دهد

۱- چروک‌های لباس

در روزهای عادی ممکن است ظاهری شلخته داشته باشیم اما هنگامی که مصاحبه‌ی کاری یا قرار ملاقاتی دارید، قبل از هر چیز  باید ظاهری مناسب داشته باشید. با بنیتا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

1- چروک‌های لباس

istock/sestovic

برای مصاحبه‌ی کاری و مراسم خاص به یقه‌ و دکمه‌های لباس توجه کنید زیرا این بخش‌ها که معمولا از جنس کتان هستند به طرز وحشتناکی چروک شده و روی چهره‌ی شما تاثیر می‌گذارند. لباس‌های کتانی را وقتی هنوز کمی مرطوب هستند اتو بکشید؛ از یقه شروع کرده و هر دو بخش داخلی و بیرونی آن را اتو کنید. از بخار برای خشک و حالت دادن یقه استفاده کنید. هنگام اتو کردن آستین‌ها دکمه‌ی سرآستین را باز کنید. برای صاف کردن چروک قسمت بازو از بخار استفاده کنید. بقیه‌ی بخش‌های لباس را نیز با دقت اتو کنید. 

2- لباس‌های سفید

istock/avemario

لباس‌های رنگی را با دقت در لباسشویی جدا کنید. لباس‌های سفید را جداگانه بشویید، در غیر این صورت لباس‌های سفیدتان چرک و خاکستری می‌شوند. به‌علاوه اگر حوله‌ها و دستمال‌هایتان سفید است آن‌ها را جدا از سایر لباس‌ها بشویید. حول‌ها معمولا پرز دارند و این پرزها به لباس‌های مخملی، کبریتی و نرم می‌چسبند. همچنین توصیه می‌شود ملحفه‌ها را جدا از  لباس‌ها بشویید. اگر زیر بغل لباس‌های سفید به دلیل عرق بدرنگ شده حتما با ترفندهایی آن‌ها را تمیز کنید. 

3- کش‌های مو

istock/nishka321

قبل از بیرون رفتن از خانه کش‌های مو که به مچ دست‌تان بسته‌اید را باز کنید و آن‌ها را در کیف‌تان قرار دهید زیرا ممکن است برای بستن موهایتان به آن احتیاج پیدا کنید.

4- لاک‌های نصفه‌ی ناخن

istock/Bonnie Ingersoll

ناخن بدون لاک بهتر از ناخن با لاک نصفه است. هنگامی که بخشی از مانیکور ناخن‌تان پاک شد یا آن را ترمیم کنید و یا لاک را کاملا پاک کنید. اگر لاک ناخن‌تان زود پاک می‌شود از محلول‌ تثبیت کننده لاک استفاده کنید. رنگ ناخن تا حدودی شخصیت شما را نشان می‌دهد.

5- شلوارهای بلند

istock/Neyya

اگر زمان یا بودجه‌ی کافی برای کوتاه یا بلند کردن شلوارتان با توجه به سایز پاشنه‌ی کفش‌تان نداشته باشید این مسئله ممکن است مشکل‌ساز باشد. تصمیم بگیرید با هر کفش کدام شلوار را اغلب می‌پوشید و سپس برای درست کردن بلندی آن را به خیاط بدهید. اگر نگران هستید که شلوار زیاد کوتاه شود از خیاط‌تان بخواهید پایین آن را کمی تا کند. به این ترتیب می‌توانید هر زمان که خواستید شلوارتان را بلندتر کنید. 

6- لباس‌های رنگ و رو روفته (تغییر رنگ داده)

istock/Guasor

شلوارهای مشکی بور شده یکی از اشتباهات رایج در لباس پوشیدن است. هنگام شستن لباس‌های مشکلی آن‌ها را پشت و رو کرده و با آب سرد آن‌ها را بشویید. استیو بورستین (Steve Boorstein) نویسنده‌ی کتاب 99 راز درباره‌ی تمیز کردن و مراقبت از لباس‌ها به  Real Simpleگفته «هر چه دمای آب کم‌تر باشد بهتر است زیرا آب گرم الیاف را تجزیه کرده و لباس‌ها سریع‌تر بور می‌شوند.» از دیگر موارد رنگ‌رفتگی شامل طرح‌هایی بر روی پارچه‌های ابریشمی، لکه‌های براق و لکه‌های معمولی که در اثر شستشو ایجاد می‌شوند، است. قبل از هر مراسم بزرگ و مهمی لباس‌هایتان را با دقت چک کنید که بوی بد ندهند.

7- کیف خیلی بزرگ

istock/DragonImages

کیفی که برای سرکار استفاده می‌کنید آنقدر بزرگ نباشد که گویی به سفری  دو هفته‌ای می‌روید. کیفی انتخاب کنید که به اندازه‌ای بزرگ باشد که لوازم ضروری‌تان را در آن قرار دهید. اگر مرتبا لپ‌تاپ خود را به سرکار برده و برمی‌گردانید کیفی مناسب برای آن انتخاب کنید. اگر دوست دارید کیف لوازم آرایش‌ بزرگی به همراه داشته باشید مطمئن شوید که اندازه‌ی آن خیلی بزرگ نباشد. هدف اصلی این است که ظاهرتان مناسب باشد. اگر همه جا کیسه‌ای پلاستیکی با خود حمل کنید اینطور به نظر می‌رسد که کیف‌تان کمی کوچک است و جای کافی برای همه‌ی وسایل‌تان ندارد.

8- لباس‌های نامناسب

istock/kupicoo

اگر بعضی لباس‌هایتان را دوست ندارید و مدام آن‌ها را وارسی می‌کنید و می‌خواهید آن‌ها را تغییر دهید از خیاط برای این کار کمک بگیرید. اما اگر نمی‌توانید آن‌ها را تغییر داد بهتر است آن‌ها را دور بیندازید. 

9- پرز زیاد

istock/ScofieldZa

از برس پرز برای زدودن پرزها استفاده کنید. آخرین کاری که قبل از بیرون رفتن از خانه انجام می‌دهید استفاده از برس برای پاک کردن پرزهای لباس‌تان باشد (با این کار از پرزدار شدن مجدد جلوگیری می‌کنید). نور طبیعی تصویر بهتری از شما نشان می‌دهند پس قبل از بیرون رفتن زیر نور طبیعی ظاهر خود را بررسی کنید. 

10- کفش‌های نامناسب

istock/Neyya

هنگامی که از کفشی خوش‌تان می‌آید وسوسه می‌شوید آن‌ها را بخرید حتی اگر سایز پای شما نباشند. متاسفانه کفش خیلی بزرگ یا خیلی کوچک زودتر خراب می‌شوند. نتیجه آن چیست؟ ظاهری ژولیده.

11- پیراهن یا ژاکت پرزدار (گلوله شده)

istock/oksix

هیچ چیز بهتر از ژاکتی قدیمی نیست اما وقتی که پرزدار شد زمان آن رسیده وارد عمل شوید. از تیغ یک‌بار مصرف برای زدودن پرزها از پارچه استفاده کنید. 

12- سرآستین‌ها و لبه‌های ساییده

istrock/Smithstock

اگرچه این مسئله ممکن است ناشی از دوخت بد لباس باشد اما گاهی نتیجه‌ی هر روز پوشیدن و پارگی معمولی باشد. روشی سریع برای درست کردن ساییدگی‌های کوچک، استفاده از لاک برق ناخن بر روی آن‌ها است.

 

مقالات مرتبط

8 روش که با آن می‌توانید باهوش‌تر به نظر برسید

ways-to-look-smart


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر